Powered By Blogger

11 dec. 2018

Să povestesc - Eugen Jebeleanu


Să povestesc amintiri despre tine...
nu ești, nu te vei înapoia,
nu ești plecată numai pentru o mie de ani,
ci pentru...

Să spui: era, a fost, cum nu spun
despre brățara ta din cutie
care este...
și să merg înainte, să-mi văd umbra întrecându-mă,
să înaintez împovărat de soare
(unde să mă feresc de el?),
scăldându-mă în marea lui 1966, și să fiu fără de...
sunt o pădure de amintiri.
E totul numai zvon.

Am fost, am fost, am fost cu...
înghite-ți limba și tăcere...
fac amintirile din tine-acum ce vor.
M-acoperă un val, și sunt albastru-acum
și spun: acum sunt val,
și altul mă rostogolește
zvârlindu-mă pe-o plajă. Sunt o scoică.
Arunc o piatră netedă pe-ntinsul mării, și saltă piatra și aud un râs.
Al tău. De-atunci. Rămas pe țărm, acolo.
Aveai picioare de lumină zveltă.
Te văd în depărtare prin atâtea lumi de atunci,
brăzdând văzduhul de-atunci,
eu sunt și azi, și nu sunt, fără de tine.

Pădure de-amintiri.
De după fiecare arbore m-așteaptă
pași lungi, rotundele ecouri,
elanurile tinere ce nu mai pot ajunge până la mine.
Și nimeni, decât eu, ca să le știe sonoritatea, frăgezimea, blândețea
și neputința de a mai zbura.
Distanțe. De necuprins...

Să pot surprinde amintirile, dându-le carnea mea,
o să încerc să mă târăsc spre tine,
prin sârmele ghimpate ale chinului...


(Elegie pentru floarea secerată, 1967)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează