Powered By Blogger

17 dec. 2019

Marele meci - Adi Cusin










Pierzând elanul şi blocând şoseaua
priveam la greva unui biciclist.
Pe şanţ o doamnă-i împletea flaneaua
îngăduindu-mi calmă să asist.

Ne-au ocolit coletării urgente
ce din viteză se-nvârtiră-n cerc.
Vuiau armate de eşapamente
și-abia târziu simţisem că alerg.

Mi-au spus din mers că s-a zvârlit o miză
pe care nici cu gândul n-o întreci.
Se alerga spre unica repriză,
ultima şansă, Marele lor meci!

Un exaltat îmi sărută piciorul
câțiva copii l-au pipăit discret
deci eu eram atuncea jucătorul
căci numai eu n-am căpătat bilet!

dar în tribune! Ce era-n tribune!
Principi din secolul antecedent,
știuci afumate, cratiţe minune,
și mic, din când în când un repetent.

La o secundă năvăli-n peluză
o delegaţie, poate chiar zeci,
să-şi recunoască pruncul o lehuză
și să înceapă nesfârşitul meci.

Bătu un clopot. Stăpânind balonul
domnea în soare un păianjen viu.
În jurul meu se retrăgea gazonul
căci pe hectare-ntregi era pustiu.

La centru coborî stârpindu-mi harul
o şoaptă grea de stadion obez.
O poartă-şi omorâse lent portarul
și m-aştepta absentă să şutez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează