Powered By Blogger

7 ian. 2020

O stradă prea îngustă - Mihai Eminescu

O stradă prea îngustă
părea că se făcea ­
și case lungi și negre
pe două părți era.

Pe dânsa nu lucește
un singur felinar ­
eu trec încet și fluier
în suflet cu amar.

Deodată simt în urma-mi
venind, tiptil-tiptil,
pas sfiicios de fată,
ușor ca de copil.

Și simt cum că de brațu-mi
un braț ușor s-anină ­
și simt că mâna-mi strânge
o mână dulce, fină.

Răsună miazănoaptea
din turla neagră, veche ­
suntem atât de singuri
și suntem o păreche.

Căci tu ești, tu iubită!
și am dorit, ah, cât!
să fim odată singuri
și iată-ne-n sfârșit!

Nici știi, copilă dulce,
câte pe suflet am!
De când te întâlniră
ochii mei, te iubeam;

Mi-erai atât de dragă ­
mi-era atât de dor ­
încât credeam adesea
că trebuie să mor!

O, în sfârșit!... copilă,
și ai venit ­ chiar tu!
Am așteptat norocul ­
norocu-acesta nu.

Cum dete peste mine?
Cum de-ai gândit să vii,
să simt suflarea-ți caldă
d-urechea-mi c-apropii?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează