Powered By Blogger

7 ian. 2020

Se întristase luna - Stephane Mallarme


















Se întristase luna. Albi serafimi plângând
cu-arcuşu-n mâini, prin somnul florilor curgând
scoteau din cupa tăinuită a-mbolnăvitelor viole
suspine de cristale prelinse pe-azurul micilor corole.

Era sfinţita zi a-ntâiului sărut
și visul crud din suflet mi-a păscut
sorbind din plin balsamul tristeţilor păgâne,
ce fără de regrete în veci de veci rămâne,

În inima din care un suflet a cules
un vis. Şi rătăcind cu ochii în eres,
deodată-mi apăruşi în faţă pe strada largă şi pustie
zvârlind prin umbrele-nserării înfiorări de veşnicie.

Da, am ştiut; erai aceeaşi zână
care-n copilărie mi-erai în somn stăpână.
Atunci din mâna-ntredeschisă cerneai pe visele-mi curate
ninsoarea albelor buchete de stele mari şi parfumate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează