Powered By Blogger

9 oct. 2020

Amintiri fugare - Ion Ionescu Bucovu









Cad alte frunze, alte păsări zboară,

cum mai zburau la noi odinioară,

vin alte toamne cu aceleaşi nume,

dar noi trăim de-acum în altă lume.

 

Dimineţile mocnesc singurătate,

şi toamna trece rece prin cetate,

din mrejele cu vălul de aramă

vin amintiri fugare puse-n în ramă.

 

Prin sat trec umbre grele de tăceri,

unde s-au dus potecile de ieri?

Cine s-a răzbunat cu-atâta ură,

unde e nucul meu din bătătură?

 

Și prispa mea cea plină de ulcele

şi nopţile dormite prin vâlcele?

Unde-i fântâna noastră cu izvoare,

din care-au curs legende milenare?

 

Pe bolta-naltă îmi ridic privirea,

se cuibăreşte-n suflet iar uimirea,

atâtea stele sunt pe cerul sfânt

şi-atâta dragoste e pe pământ.

 

Mătasea lunii-mi cade pe covor

şi vraja ei de-acum îmi dă fior,

în jurul meu plutesc ca nişte ape

doar amintirile ce-mi cad pe pleoape.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează