Powered By Blogger

16 oct. 2020

Anul nou 1937 - Ion Minulescu
















Azi-noapte când Anul nou

Dădu buzna-n casa mea

Fără nici un alt cadou

Decât - ca și-acum un an,

O cutie „Wiils capstan”

Cu tutun pentru lulea...

Cucul din ceasul de nuc

Mucalit ca orice cuc

L-a cântat

Și repetat

De douăsprezece ori:

Al meu nume și pronume

Și-o „Romanță pentru mai târziu”

Sculă veche - 

Dar cu care

Pătrunzând în lumea mare

Am ucis fără să știu

Zece mii de cetitoare

Și cinci mii de cetitori!...


Cucul însă a mințit - 

Fiindcă victimele mele

N-au murit

După cum toți Anii noi

Mi-au tot cobit...

Și sunt atât de vii

Și de rebele

Ca și romanțele mele - 

Sclipitoare șiruri de bijuterii...

Pe care, de Anul nou,

Eu - poetul criminal

Condamnat de tribunal - 

Le fac pe toate - cadou - 

Altor zece mii de cetitoare

Și cinci mii de cetitori...

Fie, Anul care vine...

Plin de soare!...

Fie-ntunecat de nori!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează