Powered By Blogger

17 nov. 2020

Duminica - Dimitrie Anghel











Cum te-așteptam odată Duminică Prea-Sfântă

și cât îmi pari acuma de tristă și pustie...

salonu-i gol, și-n umbră doar samovarul cântă

asemeni unui popă ce-ngân-o leturghie.


Era cu toate-aceste așa de multă lume,

veneau tenori celebri, și doamne diletante,

poeți sermani, și fete ce între două glume

s-extaziau mirate: "Ah! Ce frumos andante!"


Tindea amoru-n umbră șiretele lui curse,

și când vorbeau de stele, de sori, de tot înaltul,

eu mă plimbam cu gândul în carul Marei Urse,

doar voi găsi un astru nespeculat de-un altul.


Cuvinte fără noimă urcau, dar, orice vorbe

din gura ta căzute, mi se păreau divine,

puteau să cânte-n pace și harpe și teorbe,

căci n-auzeam nimica, de te-ascultam pe tine.


Și-acum e gol salonul, e gol, și-n umbra casei

stau vastele fotolii și lung prind să se mire:

pe unde-o fi azi pasul micuț al prea frumoasei,

ce tot venea statornic ca să-și găsească-un mire?


Oglinzile-și arată cu jale infinitul

și nu mai vine nimeni... zadarnic stai la geamuri,

- “Ce-ai căutat în lume, o, tu! Mult liniștitul

poet, credeai că-i lesne să scrii epitalamuri?"


Ce-am căutat, v-aș spune, ce-am căutat eu - dară

mi-e frică, căci în umbră, supremă ironie,

în neagra umbră, pianul cu dinții scoși afară

rânjește ca un monstru ce-ar vrea să mă sfâșie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează