Powered By Blogger

9 dec. 2020

Balada nostalgiei nedespărțite - Rafael Alberti











Mereu această nostalgie care 

îndepărtează și preface totul. 

Spune-mi-o, tu, arbore.


Te văd. Mă vezi. Și nu mai ești același.

Nu e același vântul ce-ți biciuiește fața.

Spune-mi-l, tu, apă.


Te beau. Mă bei. Și nu mai ești aceeași.

Pământul nu-i același în trecerile tale.

Spune-le, tu, pământule.


Te strâng. Mă strângi. Și nu mai ești aceeași.

Nu e același visul de-amor care te umple.

Spune-mi-o, tu, visule.


Te sorb. Mă sorbi. Și nu mai ești aceeași.

Nu este-același astru, acel ce te adoarme. 

Spune-mi-l, tu, stea înaltă.


Te chem. Mă chemi. Și nu mai ești aceeași.

Nu este-aceeași noapte, ce limpede, te arde.

Spune-mi-o, tu, noapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează