Powered By Blogger

1 dec. 2020

Poetul - Artur Enășescu

 







Port cerul cu stele pe umerii mei!

Tot focul iubirii în piept!

Cuvântul mi-e harpă, vrăjită de zei,

iar gândul, toiag de-nţelept.

 

Par, braţele-mi, ruguri aprinse, pe veci;

cunună de flacări mi-e gura, nu lut!

Fiorii de viaţă, chiar, lespezii reci

i-aş da printr-un singur sărut.

 

Prin geana deschisă, când ochii-mi pătrund,

un alt cer străluce-n adânc;

el creşte și-acoperă, zări fără fund,

cu-n soare mai viu pe oblânc!

 

Un bici, cu făşii de azur, împletesc,

pe guri pătimaşe, când furii se cern

și-a vieţii prostie, destin pământesc,

lovită de sfârcul etern.

 

Când, aprig spumează, veninul pe limbi,

ś-asupra-mi cad pietre morman,

tu pietrele-n bulgări de aur le schimbi

O! fluier vrăjit al lui Pan!

 

A mele sunt câmpuri, poieni, luminiş

și raza ce moare-ntr-al norilor prag,

și umbrele dese, din vechiul frunziş,

căzând peste fruntea-mi de mag!

 

Eu trăznete, fulgere, toate le-adun!

Furtună dezlănţui în voie,

și-mprăştii pe lume, cu-avântul străbun,

scantei din făclia lui Joe!

 

Ocean sunt ce trece de-al stâncii grumaz,

unesc lutul negru cu-albastrul senin;

din orice simţire făcând un talaz,

înving uriaşul destin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează