Powered By Blogger

6 ian. 2021

Regina - Carmen Sylva











Cum, Doamne, să mai pot și eu

avea talent? Să pot și scrie?

Dreptate-ar fi să-mi dea chiar mie

vreun dar divin prea dreapta soartă?

Prea mare ar fi norocul meu!

Eu sunt doar o Regină!


Eu, suflet bine educat,

cum pot să simt mai omenește?

Când nu mă interesez, firește,

de atâția mulți ce mă-nconjoară

frumos gătiți ca la palat.

Eu sunt doar o Regină!


Și griji? Ce griji să am, ce zor,

când am și haine cum îmi place,

și ori și ce-aș dori pot face?

Eu nu știu ceasul morții, însă

de foame știu că n-am să mor,

căci doar sunt Regină!


Nici nu pot suferi să-mi spui

fățiș un adevăr vreodată,

beau vinul laudei ce-mbată,

iar în urechi spre a nu înțelege,

bumbacul lingușirii pui.

Eu sunt doar o Regină!


Toți strigă „ura” în jurul meu,

se-nchină toți ca la icoană;

pe cap dorm noaptea cu coroană

de aur, ziua stau pe tronu-mi

zâmbind prea grațios mereu,

căci doar sunt o Regină!


De ce v-ați pierde vremea voi

citind ce scriu? Degeaba toate!

Abia când voi fi moartă, poate

mă veți vedea ce-am fost, spre a zice;

„A fost, aproape, om ca noi!”

„Păcat, a fost Regină!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează