Powered By Blogger

16 feb. 2021

Încet viața - Alexandr Block











Încet viaţa ca o bătrînă ghicitoare

trecea şoptindu-mi tainic cuvinte uitate.

Oftam şi după ceva şi parcă-mi părea rău

şi nişte vise-n creier ardeau nedezlegate.


Oprit la o răscruce-n cîmp priveam

pădurea crenelată ce răsărea în zare - 

dar chiar acolo, altei nelinişti subjugat,

mi se părea că bolta mă-apasă şi mă doare.


Şi mi-au venit în minte elanurile, dorul

şi vraja tinerească ce doarme-n noi latent - 

iar ziua languroasă pierind, spoia departe,

crenelele pădurii, cu aur somnolent.


O, primăvară, spune-mi de cine-mi pare rău?

Ce fel de vise-n creier se-aprind nedezlegate?

- Tainic, ca o bătrînă vrăjitoare

viaţa îmi şopteşte cuvintele uitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează