Powered By Blogger

15 feb. 2021

Sonetul XVII (Nu te iubesc) - Pablo Neruda

















Nu te iubesc ca pe un trandafir japonez, un topaz,

ori o săgeată de garoafe sărită din foc:

te iubesc cum sunt iubite doar fiinţele sumbre,

pe ascuns, undeva între umbră şi suflet.


Te iubesc cum iubeşte planta care nu-nfloreşte şi

păstreaz,-ascunsă-n ea, lumina corolei ne-nflorite

şi, graţie iubirii tale, este ascunsă-n trupu-mi

acea puternică mireasmă emanată de pământ.


Te iubesc fără să ştiu cum, nici când şi nici de unde,

te iubesc sincer, fără confuzii şi fără trufie:

şi te iubesc aşa pentru că nu ştiu să iubesc altfel,


doar în acest chip în care eu nu sunt şi nici tu nu eşti,

aşa de-aproape că mâna ta pe pieptu-mi e mâna mea,

aşa de-aproape că se-nchid ochii tăi când adorm eu.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează