Powered By Blogger

11 mar. 2021

Rânduri pentru credința mea - Ion Minulescu











Mă-ntreb, ce s-a putut schimba

în mine

și-n credința mea,

în care știu că n-am schimbat nimic,

nici chiar mândria mea de ucenic,

pe care și-azi mi-o mai găsesc

în cele câteva volume

în care n-am scris decât glume,

de teamă să nu-mbătrânesc!

Mă-ntreb și nu pot să-mi răspund

de ce-n credința mea m-afund

ca luna-n fundul unui lac,

când lacul nu-i decât minciuna

cu care ne-amăgește luna

și stelele, când se prefac

în licurici

gângănii mici

pe care noi

când încercam, din lac, să-i prindem,

zadar nici mâinile ne-ntindem

că nu găsim în lac decât noroi!


Și totuși

s-a schimbat ceva

și-n mine,

și-n credința mea!

Dar ce anume s-a schimbat

n-a fost chiar schimb adevărat!

Nu s-a putut schimba decât

minciuna unui vis urât,

căci, dacă lacul și cu luna

rămân, la fel, întotdeauna,

la fel, nu ne-am putut schimba

nici eu,

nici ea, - credința mea!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează