Powered By Blogger

16 mar. 2021

Și oare tot n-ați înțeles... - Mihai Eminescu









Și oare tot n-ați înțeles

cum nu mi-i lumea dragă,

când cu nimic nu m-am ales

din viața mea întreagă.


Când al meu suflet mistuit

de chin și de părere

a fost un trist, necontenit

peilej pentru durere.


Când fu menit ca pe pământ

dorința să-l alunge

dup-un noroc atât de sfânt

cum nu se poate-ajunge.


E un miraj de necrezut

pe-un orizont de stepe:

de al lui farmec străbătut

eu tot nu-l pot pricepe.


El stăpânește amorțit

pustiile uitării

ca și o stea din răsărit

singurătatea mării.


Și-l rog încet, îl rog pe veci

ca să-mi asculte plânsul,

când ale apei valuri reci

călătoresc spre dânsul.


Atâtea blânde rugăminți,

atâtea calde șoapte,

atâtea lacrime fierbinți

vărsate zi și noapte.


Le-am îndreptat despre apus

durerea să-mi alunge,

dar el se nalță tot mai sus

ca să nu-l pot ajunge.


Va fi în veci necunoscut,

va fi în veci departe...

e steaua negrului trecut:

iubirea făr- de moarte,


Ce mărginește-n orizont

și-ocean și stepe

ș-al cărui farmec monoton

te-a-nvins făr-a-l pricepe.


Căci a iubi fără să speri

de-a fi iubit vrodată:

e semnul vecinicei dureri

ce cerul ți-l arată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează