Powered By Blogger

20 mar. 2021

Simpaticei necunoscute - Ion Minulescu


 










„E poate cea dintâi scrisoare-a ei…

Un scris mărunt, nervos şi chinuit, 

un peisaj de toamnă-ntrezărit 

de la un geam păienjenit de ploaie: 

b, d, f, h, k, l, şi t se-ndoaie 

ca nişte plopi stingheri 

și-ntregul scris, 

rând după rând, 

îți pare-un şir de trepte de granit 

pe care nu le urci decât în vis 

și le cobori plângând... 

 

Ce poate fi 

mai plină de etern şi infinit 

ca cea dintâi scrisoare-a unei femei! 

Şi-i poate cea dintâi scrisoare-a ei 

scrisoarea ce-am primit... 

 

O recitesc şi parcă nu-nţeleg 

de ce - necunoscută pentru mine -

necunoscuta-mi cere s-o aleg 

tovarășă supremei Sibyline. 

 

O recitesc şi parcă-aş vrea să-i scriu: 


Simpatică necunoscută, 

tu,

ce nu cunoşti sentinţa prea târziu, 

nici stavila celui din urmă nu, 

de ce te-ndrepţi spre cel necunoscut 

când toţi necunoscuţii sunt la fel, 

când el e-n toţi 

și toţi ceilalţi în el, 

și-n toţi trăieşte-acelaşi prefăcut?...  

de ce te-ncrezi în cel pe care-l vrei 

să fie-aşa cum n-o să poată fi?... 

scrisoarea ta: Capricii de femei, 

răspunsul meu: Do, mi, sol, fa, do, mi...”


(Falanga literară şi artistică”, I, nr. 9, 7 martie 1910)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează