Powered By Blogger

8 mai 2021

Noi ne-ntâlnim - Octavian Goga
















Murea cucernic busuiocul

în păhărelul din fereastră,

sărmana floare-ngălbenită

ne cunoștea povestea-ntreagă,

știa pesemne câtă jale

ne-ascunde zodia pribeagă

și lacrima când fără milă

înmormântăm iubirea noastră.


Amurgul toamnei mohorâte

ne-a despărțit atunci cărarea

și, vezi, cum ne-a supus mândria

neînfrânată si păgână;

când pe frumoasa noastră moartă

am coborât-o în țărână,

noi amândoi cu sloi de gheață

ne-am scris în suflete uitarea.


Ne-a înghețat vâltoarea largă..

 nebuni ne-am aruncat în spume,

pe-atâtea unde mincinoase

ne-a legănat de-atunci viața,

când ne vedeam pe la răspântii,

ne întoarcem în pripă fața,

căci ne-am trudit  a noastre drumuri

să nu se-ncrucișeze-n lume.


Dar salba viselor măiestre

ne-a risipit-o nenorocul,

și câte ne-a furat ursita

în goana ei neîntreruptă!

Azi ne-ntâlnim săraci și singuri...

doi bieți oșteni striviți în luptă

avea tata drept să plângă

odinioară busuiocul...


Cum ne privim acum în față,

pe noi același gând ne paște,

în umbra vorbei care minte

noi tăinuim aceeași jale...

și eu cu gândurile mele

și tu cu visurile tale

din morții toți câți îngroparăm

cinstim aceleași sfinte moaște.


Ni-i țintirimul plin acuma...

movile nu mai pot să-ncapă,

dar una singură ne cheamă

cu toate-aducerile-aminte:

ca făcători de rele-n noapte,

noi ne-ntâlnim printre morminte,

îi ducem flori frumoasei moarte

și-i plângem amândoi la groapă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează