Powered By Blogger

16 iun. 2021

Certitudinea eruptivă - Gellu Naum












Legat de toate aceste insistente fantome

de somnambulica ta plimbare prin mine

prin mijlocul crăpat al retinei

prin rochiile care mușcă cu foamea cea mai grea

prin geamantanele mele pline cu apă

prin marginea de aluminium a gurei


Eram acolo și podurile se întindeau peste mine

eram acolo și plantele nu mă mai vedeau

plantele care înconjuraseră piața

în nemaipomenita lor foame carnivoră

plantele care sugrumau statuile și mângâiau trecătorii

mușcându-le brațele sau smulgându-le părul

acești trecători goi ca niște pahare cu apă

acești trecători ca niște suliți


Te căutam în vitrine în mijlocul focului

unde tăcerea era mai amplă mai clară

te căutam pretutindeni te căutam în apa cea mai adâncă

te căutam în cea mai compactă și mai sigură noapte

te căutam agresiv cu coloana vertebrală în arcuri

cu oasele răspândite în colțurile cele mai nebănuite

te căutam ca un câine ca un șacal

te căutam pe toate fețele în toate mișcările

în aquarium printre miile de statui

după cele mai negre voaluri sau în magazine

în panopticumuri printre meduze


Te căutam ca o sapă ca un vampir

te căutam mișcându-mă cu cea mai teribilă încetineală

cu degetele aprinse ferindu-mi fruntea

ferindu-mi pieptul de ceară ferindu-mi cerceii

te căutam delirând pe un perete sau într-o lampă

te căutam în nervurile oricărei mănuși

în orice sârmă în orice pasăre

te căutam între firele de nisip între melci

cu halucinanta mea pălărie de lup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează