Powered By Blogger

15 iun. 2021

Un centaur siluind arborii poemului - Gellu Naum
















E o înaltă școală de artă aceasta

să-ți scobești creierii ca pe un nas

și din adâncuri să scoți mucii triști ai poemului

e o înaltă filozofie să știi

să amesteci farfuriile ochilor cu amurgul

aceasta nu se învață într-o singură zi

și fiecare creion e o voce


Dar ce sunt toate acestea pe lângă

burta privind pâinea ca pe cea mai pură dragoste

pe lângă ochiul pipăind coapsele de mătase ale

femeii care ți se refuză

pe lângă limba plescăind ca o vrabie de dorul

unui borș?


Camarazi poeți ajunge

destul am gâdilat pământul pe burtă

el dansează cu luna buric

ascultând oasele de castagnetă ale monezilor

sexul lui de putoare a-mpuțit apele Mediteranei

pe pletele Pacificului curg păduchii de fier

oamenii zic: Kultur sau foame

arzând în focurile albastre creierul lui Heine

de soare atârnă ca o perdea ciuruită

himenul umanității

destul am admirat în poze strașnice

curul domnului Ford scăldat în cele mai suave ape de colonie

destul am mirosit pudic rozele

purtând ghetele cu stofă ale poeziei clasice

cântecele noastre de dragoste sună fals

și sub carnea pudrată apar ridurile hidoase ale

bătrâneții.


Ajunge! Acestea sunt vorbele unui cap

uitat cu uimirea la geam

eu singur voi ști să pipăi ca Toma rănile

ireale ale Christoșilor

voi fi un centaur siluind arborii poemului 

voi ști să confund cela mai gingaș sex

cu o stropitoare

și dacă va fi nevoie voi ști să-mi

aprind pletele din cenușa lor

să iasă pasărea măiastră a cântecului nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează