Powered By Blogger

2 sept. 2021

Tot una e - Ion Pribeagu















Rifca a venit la Rabi

și e plină de obidă:

- Rabi, sunt nefericită

iarăși am rămas gravidă.


Dă-mi un sfat că tu eşti ţadic

ești un Dumnezeu aproape

sau citeşte-mi un psalm şi roagă-l 

să mă scape, să mă scape.


- Greu femei, nu se poate

firii să vă împotriviţi

chiar şi în Scriptură zice:

„Creşteţi şi vă înmulţiţi”


- Da, dar am copii vreo şapte

fete mici şi băieţei

numai cel de sus mă ştie

cât de greu o duc cu ei.


Rabinul deschide o carte

murmură o rugăciune

și cu ochii către ceruri

se înclină şi-apoi spune:


- Uite ce-ai să faci femeie:

mâine dis-de-dimineaţă

mergi şi-ţi târguieşti o oală

cât mai mare de la piaţă


Iar târziu când vraja firei 

te învăluie domoală

toată noapte, toată noaptea

ții picioarele în oală.


De se-apropie sortitul

pentru clipa de noroc

tu picioarele din oală

nu le scoţi deloc, deloc!


Dacă asculţi povaţa asta

care-i binecuvântată

nu se poate, nu se poate

să rămâi însărcinată.


Opt luni au trecut degrabă

sau chiar nouă mi se pare

și într-o zi venind la Rabi

Rifca, dar cu burtă mare.


- Nu mi-a folosit povaţa

zise ea foarte timidă

fiindcă, uită-te la mine

iarăși am rămas gravidă.


- cum se poate! Îţi spusesem.

Când te-oi duce la culcare

tu picioarele amândouă

să le ţii într-o oală mare!


- Păi, să vezi, cinstite Rabi

zice ea cu mult lipici

n-am găsit o oală mare

și am luat două mai mici...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează