Powered By Blogger

18 oct. 2021

Garofița - Mircea Cărtărescu

















Teiul Doamnei pare zugrăvit în cridă. 

În cofetărie intră o gravidă. 

Astfel stă la coadă între muşterii 

ca o garofiţă între păpădii.

Astfel între brazii cu tulpini de ceară 

lâng-un şipot dulce şade-o căprioară. 

Checuri cu stafide doarme în vitrine. 

E frigoriferul greu de savarine.

Eu la o masuţă îmi consum frucola 

și citesc cum Nică pleacă la Socola, 

că-l predau pe Creangă astăzi la amiază

mușteriii merge, coada-naintează.

Rumeioară jună, cu burtica mare, 

a ajuns în faţă, chiar la vânzătoare: 

- Mumă-mea, duduie, astăzi m-a trimis 

să îmi dai pachetul ce i l-ai promis:

patru excelenturi, două amandine 

şi ilone şase, glazurate bine, 

cinci cutii de friscă albă ca zăpada 

şi fursecuri unse gros cu şocolada.

Vanzatoarea scoate un oftat adânc.

Pe la mese pruncii cremele-şi mănânc. 

- Mergi şi spune celei care te-a trimes 

că i-am pus şi nuga, un delicates. 

Şi că totul face, socotit în lei, 

doar un fleac, o sută patruzeci şi trei. 

Lămpile gălbuie, de la Fondul Plastic 

dau cofetăriei un lucit fantastic, 

iar copila noastră, galeş durdulie, 

vine la măsuţa-mi cu o sarailie.

Coamele îi trece dincolo de şale. 

Are sub bluziţă două portocale 

iar sub gene lunge, ca de hurioară, 

o privire dulce, ca de surioară

și-un obraz ca luna, pal îi scânteiază.

Mușteriii merge, coada-naintează

eu îmi pun şepcuţa şi cu forţe nouă 

merg să-l iau din stradă pe 109.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează