Powered By Blogger

1 oct. 2021

Poem IX (Îmbătat de pini) - Pablo Neruda

















Îmbătat de pini şi lungi sărutări,

ca vara conduc cea mai rapidă corabie de roze,

aplecat spre sfârşitul zilei înguste,

stăruind în trainica mea frenezie marină.

Palid şi zdrobit de apa-mi hămesită,

plutesc în mirosul acid al climei dezgolite,

încă înveşmântat în sunete amare şi cărunte

şi-ntr-o tristă coamă a ceţei dezolante.

Călit de pasiuni, călătoresc pe singurul meu val,

al lunii, al soarelui, arzând şi rece, pe neaşteptate,

liniştit în trecătoarea insulelor norocite,

albe şi dulci ca şoldurile calme.

În noaptea udă, garderoba mea de sărutări tremură

încărcată cu fluxuri electrice de nebunie,

cu eroism despicând visele

şi înveninând rozele ce mă împânzesc.

În susul apei, din sânul valurilor urcânde,

trupul tău paralel se predă braţelor mele

ca un peşte prins în eternitate de sufletul meu,

viu şi agale, în încordarea dedesubtul cerului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează