Powered By Blogger

8 oct. 2021

Rânduri pentru plopii în ploaie - Ion Minulescu


        














Ploaie…

ploaie…

ploaie…

ploaie multă,

ploaie deasă

ca beteala de mireasă…

plopii mei scuipați de ploaie,

se frământă

și se-ndoaie -

parcă-ar vrea să-mi intre-n casă!…

Plopii ce-au crescut cu mine

îmi fac semne disperate…

Hai!… Deschide-odată frate,

și primește-ne-n odaie,

că-n odaia ta-i mai bine

ca-n grădina noastră, afară…

Doamne…

cu ce ți-am greșit,

de-ai fost rău cu mine aseară

și m-ai pedepsit?...

De ce-ai vrut ce nu se poate -

să mă cred cu plopii frate,

frate fericit?...

Doamne… Doamne!...

Ce să fac?...

M-am certat cu plopii aseară

și nu știu cum să-i împac!...

Cum să-i fac să mă-nțeleagă

că frăția ce ne leagă

nu-i decât o vorbă-n vânt…

și ca plopul când se-ndoaie

cât stă țeapăn la pământ -

chiar când e scuipat de ploaie -

e mai viu și mai puternic

decât omul din odaie,

ce se stinge pe picioare

ca un muc de lumânare

într-un sfeșnic!...

Ploaie…

ploaie…

ploaie!…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează