Powered By Blogger

18 nov. 2021

Poezii populare - Ion Barac

 















Dorit-am de măritat

Ca să-mi capăt un bărbat

Mai nimic nu mi-am fetit

Bată-l piatra de iubit !

În brață m-au aruncat,

Bată-l piatra de bărbat,

Pînă-n gît m-am îngropat.

Unde-s acum fetele

Să-mi jelească zilele ?

În ce grijă m-am băgat

Bată-l scîrba măritat !

Că mi-au dat dorul de cap,

De bărbat nu pot să scap.

O, dragă luniță,

Varsă-mi luminiță,

De sus peste mine

Caută cu bine,

Că-mi e săgetată

Inima mea, iată

Eu mă rog de tine

Scapă-mi pe mine

Dintr-o zăpăceală

Care cu greșeală

Mi-au fermecat firea

Și toată simțirea.

Lună strălucită,

Însă cu oftare,

Te rog foarte tare

Să-mi iai o durere,

Dacă ai putere,

Ce mă bîntuiește

Inima-mi căznește

Și trage să moară

De-un ochi de fecioară,

De care deodată

Fusă deochiată;

Însa ea nu știe

Că ce-mi este mie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează