Powered By Blogger

18 nov. 2021

Prea târziu - Virgil Carianopol


Eram singur. Cineva de-afară

mi-a bătut în uşă pe-nnoptat.

M-am săltat cu greu din aşternuturi, 

ca din morţi, atunci când eşti sculat.


- Hai, deschide! Mi-a strigat din stradă

glasul său de aur şi de vis.

Bâjbâind cu cheile în mână,

am împins zăvorul şi-am deschis.


O lumină-naltă, zâmbitoare,

a privit la chipul meu zbârcit,

apoi lung la părul alb ca neaua,

de furtuna vieţii viscolit.


- Cine eşti! Am întrebat-o-n şoaptă,

ai ceva cu mine? Vrei ceva?

- Eu sunt Fericirea, mi-a spus dulce,

și-am ajuns acum la dumneata.


Am zâmbit privind-o cu tristeţe,

am tras grabnic uşa şi-am plecat,

a bătut ea-n urmă şi mai tare,

dar am fost şi eu neînduplecat.


Ce puteam să fac? Venea zadarnic.

Troienit de vreme şi pustiu

am trimis-o alături, la un tânăr.

Pentru mine prea venea târziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează