Powered By Blogger

4 nov. 2021

Psalmul 101 - Șerban Foarță
















Rugăciunea unui sărman, 

când este istovit,

şi înaintea Domnului revarsă-şi ruga.


Aceasta-i biata-mi rugăciune,

dă-i ascultare, Doamne-al meu,

pleacă-Ţi auzu,-acum când eu

întâmpin cazne cu duiumul

şi, Dumnezeule, mi-e greu:

ard oasele-mi ca un tăciune

şi zilele-mi se şterg ca fumul,

iar inima,-n amărăciune, 

usucă-mi-se precum fânul;

din pâine, uit să mai mănânc,

mi-e geamătu-ntr-atât de-adânc

că spintecă-mi în două sânul,

iar carnea-mi doldora de rane

mi se lipeşte de ciolane;

aduc a pelican şi-a buhă,-n

pustietăţile Arabiei;

n-am somn şi mă asemui vrabiei

stinghere, ţopăind în fugă

pe-acoperişul cu olane

fierbinţi; o duc de azi pe mâine,

hulit de inamici şi şui

necontenind să mă condamne;

mănânc cenuşă-n loc de pâine

şi-o-nmoi în lacrămi amărui, -

din pricina mâniei Tale

şi-a supărării Tale, Doamne,

Care m-ai azvârlit departe

ca să nu am de Tine parte,

nici către inima Ta, cale.

Ci zilele-mi sunt, azi, ca oarba,

prelunga umbră tot mai lungă

pe care-amurgul o aruncă, –

iar eu mă veştejesc ca iarba...


Versuri din volumul “Pre stihuri retocmit”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează