Powered By Blogger

20 nov. 2021

Supa de ceapă - Ioana Crăciunescu

 












Am vrut să scriu "Supa de ceapă" am scris-o

și nu era ea.


Vreau să scriu "Supa de ceapă" o scriu și ea

nici nu este.


Și la urma urmei de ce aș scrie "Supa de ceapă"?


Și la urma urmei de ce nu aș scrie "Supa de ceapă"

dacă acesta e chiar gustul

culoarea?!


Pe când tăiam mărunt

într-o bucătărie de țară, o ceapă mare și roșie,

o ceapă de apă, culegând în bărbie șirul de lacrimi

pe când așezați

de o parte a mesei prieteni de alta dușmani

așteptau cu blidele goale privindu-mă toți

drept în ceafă

am simțit o poftă grozavă să îmi agăț de o grindă

gingașul meu gât de girafă

să aflu

care sunt ciupercile otrăvitoare de care mușcătură

de șarpe moare omul cum se moare de moarte bună

și cum

se moare de moarte rea, cu alte cuvinte am simțit

o poftă grozavă să las totul baltă

cu atâta plâns mă hrăneam că ceilalți

puteau să stea și să aștepte pot spune chiar

că îi uram

când

un suflet blând

pe aproape

ușor stingherit

a fâșâit din aripă!


Atunci am văzut lăcrimând și ochiul maicii domnului

și ochiul pictat în clopotniță

am simțit mirosul rântașului ars, mușcând din gingii

am început din nou,

de la capăt

într-o bucătărie de țară, o ceapă mare și roșie,

o ceapă de apă

să tai.


Pictura “Natură statică cu legume și vase” Ion Theodorescu-Sion

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează