Powered By Blogger

12 nov. 2021

Un secret - Ana Blandiana
















De un timp nu-mi prea plăcea

arpagic cum se purta.


Mieuna, se fandosea,

și când nu-l vedeam fura.


Ba, fiind mai mărişor,

se făcuse vânător.


Printre mure şi urzici,

vâna păsările mici;


Printre zmeuri şi ciulini,

vâna puii din vecini;


Şi-ntr-o zi l-am prins de tot

cu un fluture în bot.


Nici o îndoială nu-i,

că-i urât din partea lui.


Dar eu, totuşi, m-am gândit

că poate-i nelămurit.


Să-i spun pe-nţelesul său

ce e bine şi ce-i rău.


Şi i-am zis: domnule Pis,

aici eşti în Paradis.


Poţi să ai ce vrei, de toate,

dar nu poţi să ai păcate.


Condiţia ca să rămâi

e să fii premiant întâi.


Şi-un secret de vrei să-ţi zic:

bine-ar fi să rămâi mic,


Căci paradisul meu, să ştii,

e făcut pentru copii;


E un rai liliputan,

nu-ncape-n el un motan.


Dar de mă restrâng un pic

poate-ncăpea un pisic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează