Powered By Blogger

1 dec. 2021

Barbara - Jacques Prevert




Amintește-ți Barbara

ploua încontinuu în Brest în ziua aceea

și tu mergeai zâmbind

plină de bucurie strălucitoare şiroind de apă

prin ploaie

aminteste-ţi Barbara

ploua încontinuu în Brest

și-ai apărut în faţa mea pe strada Siam

tu zâmbeai

și eu la fel

amintește-ţi Barbara

eu nu te cunoşteam

tu nu mă cunoşteai

amintește-ţi

amintește-ţi totuşi ziua aceea

nu uita

un bărbat se adăpostea lângă o poartă

și te-a strigat

Barbara

și tu ai alergat prin ploaie spre el

șiroind de apă strălucitoare plină de bucurie

și te-ai aruncat în braţele lui

amintește-ţi acest lucru Barbara

și nu te supăra că te tutuiesc

eu le spun tu celor care-mi sunt dragi

chiar dacă nu i-am văzut decât o dată

eu le spun tu celor care se iubesc

chiar dacă nu îi cunosc

amintește-ţi Barbara

nu uita

ploaia aceea înţeleaptă şi fericită

pe chipul tău fericit

în acel oraş fericit

ploaia aceea peste mare

peste depozitul de muniţii

peste vaporul din Ouessant

o, Barbara

ce stupid e războiul

oare ce s-a întâmplat cu tine

în această ploaie de fier

de foc de oţel de sânge

și cel care te strângea în braţe

cu tandreţe

oare e mort dispărut sau încă viu

o, Barbara

plouă încontinuu în Brest

așa cum ploua şi atunci

dar acum e altfel şi totul e în ruină

e o ploaie de doliu groaznică şi tristă

nici măcar acea furtună

de fier de oţel de sânge

sunt doar nori

nori care se destramă

leșuri de câini care dispar

plutind peste Brest

și vor putrezi departe

la mare depărtare de Brest

din care nu mai rămâne nimic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează