Powered By Blogger

1 apr. 2022

Elegia unui tânăr modern - Dumitru Iacobescu


Fumez ca și un coș, citesc romane, 

mă plimb pe uliți leneș și blazat, 

spun doamnelor cuvinte dulci și vane 

și toată ziua casc neîncetat.


Dar câteodată, seara, când se stinge 

lumina-nduioșată spre apus, 

un tainic neastâmpăr mă învinge 

cu ultimele raze ce s-au dus.


O nesfârșită sete spre departe

îmi tulbură blazarea mea de azi, 

chiar prin aleea veacurilor moarte 

mă cheamă iar strămoșii mei nomazi.


Veniți, fantome triste-n umbra serii, 

turnați în viața mea fără parfum 

sublima voluptate a durerii 

și sfântul greu al veșnicului drum.


O, ca un nou Ahasverus, m-aș duce 

să port prin lume tragicul amar, 

de-ar fi mai grea durerea ca o cruce 

și drumul mai pietros ca un calvar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează