Powered By Blogger

8 mai 2022

A scrie ca îngerii - Ștefan Augustin Doinaș


Cel care zice" Nașteți, muriți, aventura 

lumii e scrisă!" nu este oare jignit

de măruntul orgoliu al penei

ce-o ține între degete?


Fluviul mă vrea curgând,- promisiune a mării

floare--dar nu și rod! - hărăzită a fi

un văratic anunț în argilă

al florilor veșnice.


Eu, însă, vai! confisc și secunda și locul,

ard liturghii și sorb din izvoare ce n-are

învoire să dea frumuseții

decât aparențele;


haosul pur, Sfânta materie-a Domnului 

naște sub mâna mea; copiez pipăind

cu dospite vocale - întâia

rotire de sunete;


parcă un alter-ego al celui ce singur

judecă mi-ar fi dat, ca osândă aici,

plăsmuirea: gelos-ar fi rupt un

sigiliu al Facerii.


Ce-a mai rămas,  din sufletul meu, pentru marea

zi a mâniei, nedevorat? Ronțăit

e, ca orzul de cai, de flămânda 

lăcustă a paginii.


Mult am râvnit, dar numai puțin reușit-am.

Dacă mi-ar pune scrumul respins pe cântar 

mântuit aș fi--chiar în eșecul

de-a scrie ca îngerii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează