Powered By Blogger

11 mai 2022

Metamorfoză - Emil Loteanu


Înfiorat,

Te-am ridicat pe brațe

Și te-am apropiat de ochii mei,

Să mă cufund adânc,

Cu toată fața,

În albul somn al sânilor tăi grei.


Înfiorat,

Mi te țineam în brațe,

Iar degetele mele culegeau

Un tremur lin

Din glezne și din umeri

Și îmi părea că umerii cântau.


Iar părul tău

Se frământa, stârnind

Un surd și depărtat ecou de strună,

Ba nu – 

Era ecoul unui vânt

Încătușat în fund de văgăună.


Pe brațul meu

Tu îmi păreai vioară,

Trezind tulburătoare melodii...

Eu te-am găsit – femeie și vioară – 

În lumea unei dragoste târzii.


Mi-s ochii arși de frumusețea ta

Și în adâncul ambelor orbite,

Eu chipul ți l-am ferecat pe veci

Ca în străfundul unei piramide...


Înfiorat,

Te legănam pe brațe,

Iar cugetul meu treaz înțelegea

Că prea frumoasă ești, prea pământeană,

Ca totdeauna să rămâi a mea.


Am mânuit de-aceea

Cuțitul ceasuri lungi

Și ți-am cioplit din lemn asemănare,

Și umeri ți-am făcut,

Și glas ți-am dat,

Și din suflarea mea ți-am dat suflare.


Infiorat,

Ridic pe braț vioara

Și tu apari

Cu pas mărunt și moale,

Trecută prin păcatele lumești,

De patimi ostenită

Și de cale.


Te speli tăcută-n sunet de vioară

Și te apropii tânără, curată

Ca să adormi din nou pe brațul meu,

A mea de tot,

A mea ca niciodată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează