Powered By Blogger

8 mai 2022

Un vis întrr-un vis - Edgar Allan Poe


Pe frunte te sărut cu drag!

Și-acum, plecând pe alt meleag,

Îți voi mărturisi deschis

C-aveai dreptate când ai zis

Că zilele-mi au fost un vis;

Speranța mi-a zburat departe;

De-ar fi-ntr-o zi, ori într-o noapte  

În năluciri ce pier îndată,

Ar fi ea mai puțin plecată?

Căci toate ce se văd sau par

Sunt un vis într-un vis doar.


Stau într-un vuiet întețit,

Al țărmului de val izbit,

Și-n mână, ca un aur fin,

Grăunte de nisip eu țin--

Cât de puține! Dar se scurg

Din degetele-mi în adânc,

Pe când eu plâng, pe când eu plâng!

O, Doamne nu le poți ținea

Tu, mult mai strâns în mână mea?

N-au, Doamne, chiar nici o scăpare

De valul fără îndurare?


În toate ce se văd sau par

Sunt un vis într-un vis doar?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează