Powered By Blogger

2 iun. 2022

Delimitări - Nina Cassian


Acesta e pământul nostru.

Noi am făcut schița acestor ape și munți.

Fiecare floare a răsărit după indicațiile noastre.

Peisajul poartă semnătura noastră.

Da.

Pentru fiecare centimetru am luptat și am gândit.

Sângele și visul nostru e amestecat pretutindeni.

Mâna ni s-a înfipt în grumazul pădurii,

Ca în coama unui mistreț întărâtat,

Și am făcut ordine în sălbăticie.

Cu tălpile goale am dansat peste vipere

Până ce ultimul strop de venin

S-a scurs în sânul imun al țărânii.


Acesta nu e pământul tău, lașule,

Care te-ai aciuat ca o molie în faldul steagului nostru.

Nici al tău, lingușitorule și mincinosule,

Care mânjești cu vânzătoare săruturi fața adevărului.


Acesta nu poate fi pământul tău, corupătorule,

Care încerci să deviezi corabia noastră către naufragii.


Acesta e pământul nostru!

Noi am făcut schița acestor ape și munți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează