Powered By Blogger

2 iun. 2022

Mică elegie - Mircea Cărtărescu


iubește-mă, pentru că și eu te iubesc, 

ține la mine, pentru că și eu țin la tine, 

soarele e galben, cerul e albastru, norii sunt albastru deschis, 

deci, dragă, să ne bucurăm de viață.


…până nu se rupe funia de argint, 

până nu se sfărâmă vasul de aur…


câmpiile sunt verzi, șoselele sunt prăfuite

dealurile sunt aurii, viaductele de cărămidă respiră, 

tu ești o fată bună la sfârșit de concediu

mama ta e o femeie de treabă.


încearcă să te porți frumos cu mine, să nu mă chinuiești, 

să nu dai frâu liber agresivității din tine;

nu te gândi neapărat la măritiș, lasă lucrurile să curgă, 

iar când faci dragoste, nu te gândi că faci dragoste.


m-am săturat de amoruri cu pandalii -

cred că și tu ai avut experiențe din astea: mușcatul pernei, ore și ore de tenis doar ca să uiți

telefoane la care tremuri ca pus în priză - s-au dus dracului

zilele alea, s-a dus psihi-mu, coritaki-mu..


deci iubește-mă, pentru că și eu te iubesc, 

ține la mine, pentru că și eu țin la tine, 

și chiar dacă n-avem bani deocamdată, să ne bucurăm de plăcerea

de a iubi, și să ne grăbim să trăim.


..până nu se rupe funia de argint, 

până nu se sfărâmă vasul de aur.. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează