Powered By Blogger

2 iun. 2022

Rugăciune universală - Alexander Pope


Tată a toate! Adorat

În orice loc, mereu, mereu,

De înţelept, de ignorant, 

Iehova, Zeus, Dumnezeu!


Cauză Primă, drag străbun

Ce minţii mele pui hotar 

Vreau doar să ştiu că Tu eşti bun

Iar eu sunt orb şi n-am habar.


Dar chiar şi-n beznă tu ai vrut

Să văd ce-i rău şi ce e bine

Şi Trupu-n Soartă l-ai ţesut

Însă Voinţa mă susţine.


Şi ce-mi dictează Conştiinţa

Eu fac sau mă feresc a face

De Iad îmi protejez fiinţa

Şi caut Raiul care-mi place.


Îmi dai atâtea lucruri bune

Cum aş putea să le arunc?

Căci Dumnezeu mereu ne spune

Să fim supuşi precum un prunc.


Nu mă lăsa să fiu legat

De-acest pământ, fii bun cu mine!

Căci sigur sunt, nu m-ai uitat

Chiar dacă toate vin la Tine.


Să nu laşi mâna mea cea slabă

S-arunce fulgerul tău drept

Să-i pedepsesc pe-aceia în grabă

Care te-au scos din al lor piept.


De am dreptate Tu dă-mi har

Ca în dreptate să rămân

Iar de greşesc şi n-am habar

Arată-mi care-i drumul bun.


Şi scapă-mă de-a mea Trufie

Şi de Mâhnirea păcătoasă

Ce-nţelepciunea nu ţi-o ştie,

Nici bunătatea cea aleasă.


Ce-i jalea unui om mă-nvaţă

Şi cum să-ndrept ce e greşit

Să ofer milă şi povaţă

Ca să-mi revină însutit.


Deşi sunt rău, nu-s rău de tot

Căci duhul Tău este în mine

Tu poţi să mă îndrumi socot

În viaţă şi când moartea vine.


Pâine şi tihnă-i tot ce vreau

Căci toate câte-or exista

Tu ştii de-i bine să le iau

Eu fac mereu doar voia Ta.


Tu, care ai Spaţiul ca templu

Şi ca altar cerul, pământul

Ridică-ne, dă un exemplu!

Că toate-n lume-ţi ştiu Cuvântul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează