Powered By Blogger

2 iun. 2022

Sunt gelos, lua-m-ar naiba! - Mircea Cărtărescu


Sint gelos. Stiu ca nu e frumos

Stiu ca nu-i de folos, si cu toate astea sint gelos. 

Sint gelos cind fac baie, 

cind risnesc cafeaua, cind ma-ntorc prin ploaie

De la serviciu

Cind ascult vreun disc cu Baniciu.


Sint gelos cind ma piaptan si cind imi trag pantalonii

Si cind apar la TV, cind privescc pietonii

Ce se holbeaza la B. C. U. 

Cind vad damele din fata hotelului Bucuresti, care nu spun nu

Si se duc cu baietii

Daca primesc marafetii.


I mi pare rau, dragoste, asa sint, nu pot fi altfel, 

Nu ma pot stapini sa nu te vad la altul in brate

Nu pot sa-mi stapinesc chinul asta interior

Sa nu-ti fac reprosuri cind vii tirziu.. 

Mi-e frica atunci cind esti prea vesela

Si m-apuca dracii cind te vad amarita

Si ma gindesc: hait! acum a facut-o! 

Hait! A facut-o, e clar!.


Sint gelos. Stiu ca nu e frumos. 

Stiu cit sint de hidos, si cu toate acestea sint gelos. 

Sint gelos cind ma duc la dentist

Cind vorbeste la Actualitati vreun iredentist, 

Sint gelos cind facem dragoste si cind dorm

Sint gelos, enorm! 

Ma gindesc ca se stie si ca amicii ma privesc cu mila, 

I ncerc sa te fac sa te tradezi prin metode subtile, 

Fac pe liberalul in probleme sexuale

Te privesc in ochi, te rog sa nu ma minti, 

Stau imbufnat cite o dimineata intreaga

Si nu mai sint eu insumi, nu mai sint eu insumi, dragoste!.


Sint gelos cind bat la masina

Sint gelos cind il citesc pe Musina

Sint idiot de gelos cind in Kundera toti se culca

Cu toate, si cind in decor Ioana Bulca

recita ceva

Sint gelos cind tai un calup de halva.


Gelos cind ud florile, cind stranut

Banuiala ma stringe de git

Scenariile ma innebunesc

Posibilitatile, probabilitaile ma aiuresc, 

Sint gelos cind maninc

Si imi musc unghiile si ma foiesc si pling..


Imi pare rau, dragoste. 

Asta e.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează