Powered By Blogger

2 iun. 2022

Un spectator histrionic - Ion Cocora


Zi de zi noapte de noapte oră de oră secundă de secundă

nimic nu oprește moartea să fie ceea ce este

nu se plictisește să mă înghesuie în subsoluri igrasioase

să mă momească pe pajiști însorite

să-mi soarbă măduva din oase

să-mi dăruiască impotența pentru a mă înjosi în fața

femeilor iubite

să crească taxa la prestațiile prostituatelor

să facă din mine un spectator histrionic la spectacolele ei

e perfidă grotescă fățarnică mieroasă tandră ticăloasă

mă mir cum de încap atâtea adjective într-o ființă despre

care nu se știe

cine a binecuvântat-o cu viață veșnică

uneori când închide definitv ochii tinerelor fete așezându-le

pleoapă peste pleoapă dă semne că o prinde mila și

lăcrimează

alteori când își vede treaba încheiată se grăbește să surâdă

cinic

bucuroasă că a mai scăpat de o rivală la mâna lui dumnezeu

e o actriță desăvârșită schimbă rol după rol

moare cu fiecare personaj și rămâne vie

are o plăcere sadică să se transforme din substantiv în verb

și atunci când îți este lumea mai dragăsare la gât și te omoară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează