Powered By Blogger

2 iun. 2022

Un văduv către slujnică - Emile Verhaeren


La masă! Ce-ntârzii?

Ies şobolanii iară.

Slănina e-n felii

Pe pâinea de secară.

Să stăm alăturaţi

Pe banca scârţâindă,

De foc apropiaţi

Căldura să ne prindă.

Ai braţe calde, vii,

Şi tari cum e frânghia.

Din pâine muşcă-ntâi,

Să-nfig apoi gingia.

Iubesc bogatu-ţi trup

Rotund şi gras de slugă,

Mă ispitesc, mă rup

Formele tale-n fugă.

Când sânii legănaţi

Sub ochii mei se plimbă,

Gurguii tăi roşcaţi

Îi simt arzând pe limbă.

Mi-i trupul pofticios

Şi toată carnea-mi plânge,

Şi pumnul meu păros

E jar când coapsa-ţi strânge.

Sunt câine gudurat,

Dar şi stăpân cu toane.

Când moartea m-a-nhăţat

Ai treizeci de pogoane.

Dar vreau, vreau carnea ta,

Grea, grasă şi zemoasă,

Ca gunoiştea grea

Ce-am strâns-o lângă casă.

Ce-i că-s uscat, bătrân,

Cu părul ca cenuşa?

Hai, vino! Sunt stăpân...

De nu, acolo-i uşa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează