Powered By Blogger

1 iul. 2022

Ah! Iarăși ai venit. Dar nu ca un iubit - Anna Ahmatova


Ah! Iarăși ai venit.

Dar nu ca un iubit, ci ca un soț gelos, cu drepturi.

Neclintit în casă mi-ai intrat și mă scrutezi.

Nebună! 

Și azi e spaima mea de-ajunul de furtună.

Mă-ntrebi ce-am săvârșit cu tine, pe vecie, încredințat cândva de ursitoare mie.

Te-am înșelat.

Ți-am spus de zeci de ori de-atunci, la capăt de puteri dac-ai putea s-ajungi!

Vorbești precum un mort cu ucigașul său, și ca un demon vrei să-mi bată ceasul rău.

Mă iartă.

Să iertăm, și Domnul ne-nvăța.

Se tânguie amar de sete carnea mea, dar sufletu-ncepu câte puțin să moară.

Țin minte doar din tot ce fuse-odinioară, cocorii când țipau și brunele coline…

O, cât de dulce-a fost pământul lângă tine!


1916


traducerea de Medeleine Fortunescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează