Powered By Blogger

11 oct. 2022

Făt-frumos - Nichita Stănescu













Acum, sufletul meu nu mai este rotund,

acoperit cu furnici înnebunite,

întretăindu-se, fluturând din antene,

cum era odată!

Dacă vreau,

el se face Machairodus,

săltând într-un arc neîntrerupt,

în beregata urlând.

Dar eu nu vreau.

Fă-te, suflete, câmp întins

până la mare!

Fă-mi-te, suflete, stâncă

zburând în soare!

În centrul rotirilor de vulturi

eu îmi ridic șira spinării

și pleoapele mi le deschid,

așa cum aș spune iubitei mele:

- Te iubesc!

Ca să năvălesc lumea în mine, urlând

ce adânc sunt, Doamne, ce adânc!

Nesfârșită văgăună luminoasă sunt,

au loc și arborii și hergheliile

și turmele...

de-acia merg clătinându-mă puțin,

pipăind trunchiurile, până jos

de unde-ncepe pământul.

Ce de întâmplări în sufletul meu!

De-aceea îmi întind mâinile

înfigându-le în pământ, de-aceea

ridică pământul până la buze...

și ce de întâmplări în sufletul meu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează