Powered By Blogger

4 nov. 2022

Există - Guillaume Apollinaire


Există o navă care mi-a luat cu ea iubita

Există pe cer șase cârnați captivi și când se lasă noaptea ai zice că sunt viermuși din care s-ar naște stele

Există un submarin inamic care are pică pe dragostea mea

Există în jurul meu o mie de puieți de brad frânți de schijele obuzelor

Există un infanterist care trece orbit de gazele asfixiante

Există faptul că am tocat în tranșee tot ce era

Nietzche Goethe și Köln

Există adevărul că tânjesc după o scrisoare care întârzie

Există în portofelul meu mai multe fotografii ale iubitei

Există prizonierii care trec cu aer îngrijorat

Există o baterie ai cărei savanți se învârtesc în jurul tunurilor

Există vagmistrul care sosește la trap pe drumul Copacului izolat

Există zice-se un spion care dă târcoale pe-aici invizibil ca zarea cu care s-a acoperit ca un neobrăzat și cu care se confundă

Există drept ca un crin bustul iubitei mele

Există un căpitan care așteaptă cu neliniște comunicările T.F.F.- ului despre Atlantic

Există la miezul nopții soldați care croiesc scânduri pentru cosciuge

Există femei care cer cu glas tare porumb în fața unui Christ însângerat în Mexic

Există Golf-Stream-ul care e atât de călduț și de binefăcător

Există un cimitir înțesat de cruci la 5 kilometri de aici

Există cruci pretutindeni și ici și colo

Există smochine sălbatice pe cactușii aceia din Algeria

Există palmele lungi si suple ale iubitei mele

Există o călimară pe care o făcusem dintr-o fuzee de 15 centimetri și care n-a fost trasă

Există șaua mea în ploaie

Există fluviile care nu se întorc din drumul lor firesc

Există dragostea care mă poartă blând cu ea

Exista un prizonier neamț care își căra mitraliera în spate

Există pe lume oameni care nu au fost niciodată în război

Există Hindusi care privesc uimiți câmpiile apusului

Ei se gândesc cu melancolie la cei care se întreabă dacă îi vor mai revedea

Căci în acest război a fost împinsă foarte departe arta invizibilității.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează