Powered By Blogger

1 dec. 2022

Mamei mele B. Heine - Heinrich Heine


Din "SONETE"


Mamei mele, B. Heine născută van Geldern


1.

Desprins cum sunt, port fruntea triumfală,

Mi-e firea îndărătnică, semeaţă;

Chiar regele de m-ar privi în faţă,

L-aş înfrunta trufaş, cu îndrăzneală,


Dar ţie, mamă, fără şovăială

Îţi spun: oricât de mândru-aş fi în viaţă,

Când tu te uiţi la mine cu dulceaţă,

În preajma ta cuprins sunt de sfială.


Să fie mintea ta cutezătoare

Ce adâncimea ştie s-o măsoare

Şi să se-avânte scânteind spre soare?


Sau amintirea e, posomorâta,

Că fapta mea adesea mohorâ-a

O inimă ce m-a iubit atâta?


2.

Nechibzuit, plecai de lângă tine

Să vântur lumea-n vana-mi rătăcire,

În dragoste să aflu fericire,

Cu drag iubirea s-o cuprind în mine.


Şi am bătut la uşile străine,

Cu mâna-ntinsă parcă-a milogire,

Cerşind la uşi obolul de iubire -

Batjocură mi-au dat, priviri haine.


Iubire-am căutat în lumea toată...

Iubirea n-am aflat-o niciodată -

Şi m-am reîntors zdrobit de-o grea ursită.


Dar mi-ai ieşit chiat tu în întâmpinare

Şi, în privirea ta mângâietoare,

Am desluşit iubirea mult râvnită…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează