Powered By Blogger

2 ian. 2023

Dărnicia lui Avram - Ion Pribeagu


Prin vazduhul de arama

Din al cerului făgaș,

Ziua zvirle o naframa

De argint, peste oraș

Cum ședea Avram pe ginduri

Si cu mintea, dusa glont,

A intrat pe ușă vesel,

Avocatul Goldenspront.

-Nici nu știi ce bine-mi pare

C-ai venit ca sa ma vezi

Zice Avram, cu turburare -

Sezi!

Te-am rugat sa vii la mine,

Ca ești om inteligent,

Fiindca vreau sa las, in fine,

Tot ce am, prin testament.

- Bine, iti fac, dar tu ești tânăr,

Nici macar bolnav nu ești,

Ce rost are, la mateiva

De pe-acum sa te gândesti?

-Draga, omul cit trăieste,

Totdeauna-i imprudent,

Parca știe ce-l asteaptă

Din moment in alt moment?

D-aia m-am gindit, cuminte,

Ca tot omul grijuliu,

Sa mi-l fac mai inainte,

Pina nu e prea tirziu.

Pentru ce sa se mai certe

Toti ai mei, ca sint destui.

Dar așa, o să-și primeasca

Fiecare partea lui.

Goldenspront s-a uitat la dinsul

Si nici nu-i venea sa creaza,

Apoi a raspuns flegmatic:

-Bine, scriu și tu dicteaza!

-Casa mea, cea mai frumoasa,

De pe Rehov Iosefthal,

Eu o las comunitatii

Ca sa faca un spital.

Casa cealalta, din Acco,

Cu gradina și teren,

Eu o las Liskat Avodei

S-o transforme in “Malben”.

Cea din Ramat Gan, Si asta

De la Kiriat Motkin…

-Draga Avrame, nu te superi

Daca te-ntrerup putin?

Vreau sa-ti spun ca intre prieteni,

Contraziceri nu incap,

Mie spune-mi numai daca

Mai eSti sanatos la cap?

- Ce tot case? Care case?

Eu te Stiu un om sarman.

De unde ai tu case in Acco,

Tel Aviv și Ramat Gan?

- Nu e vorba aici de case -

A raspuns Avram, modest,

Totul ce conteaza-i gestul,

Si ce zici mata de gest?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează