Powered By Blogger

29 ian. 2023

Iarna în odaia cu scoarțe oltenești - Vasile Voiculescu


Am adus în casă pajiștile-albastre…

Un perete-mi umple codrul plin de cuci 

Că-mi afund privirea-n sihlele sihastre

Unde-ntind prin ramuri ființe vechi, haiduci. 


Îmi anin în cuie mîndrele priveliști 

Și desfășur țara singur în bîrlog:

Stau în scaun și pe-un fără de opreliști

Șipot de chemare, urc pe Topolog. 


Ici e dimineață, colo murgul serii 

Cîmpul, de-un sălbatec roșu-mpărătesc, 

Scoate în lumină caii verzi ai verii

Dar cu botu-n frunze caii poposesc. 


Cresc lăstare-nalte, sucuri de coclauri

Foi încovoiate-n limbi de iatagan

Și spărgînd odaia cu amiezi de aur, 

Rîuri lungi de spice duc spre Bărăgan. 


Peste tot în juru-mi limpezi zări de floare

Pupeze moțate răsărite-n pom, 

Cerbi ciuliți a fugă spăimîntați de-o boare

Ies din lumea unde nu e pas de om. 


Din surghiun vin păsări mlădioase. Ieri le

Înghețase ciocul, prinse de zăpezi… 

Azi din lunci de scoarțe mă dezmiardă mierle

Și-ntre vrăji de lînă umblu prin livezi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează