Powered By Blogger

27 ian. 2023

Între fragmente de viață - Petre Stoica


Ca Ulise am trecut de la o insula la alta

noaptea în fiecare pat mă îmbătam cu miere

dimineaţa în fiecare pat mă trezeam cu vin năpraznic

zile şi ani zile şi ani

şi deodată m-am văzut în oglindă

cu pavilioanele trenţuite cu etrava ciuruită de rugină

bătrân şi îngheţat am revenit

la poarta prin care am fugit în lume

când iubirea era de-abia cârlionţ de miel

am găsit poarta aplecată spre neant

pe cărare mă aştepta scheletul

unui câine îngheţat şi el

trădată făgăduita mea mireasă plecase demult

purtând pe deget alt inel

adăpostit între fragmente de viaţă

mi-am refăcut emblema coclită

aşezând sub relieful unui schelet de câine

inscripţia mea maxima culpa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează