Powered By Blogger

1 ian. 2023

Mărul roșu - George Meniuc


Din zari o femeie venea

Dalba ca lacrima,

Eu de pe deal am ghicit-o:

Mi-era femeia iubita.

Trecea raul, trecea valea,

Nu se oprea din cale.


Despletita, slaba, suie,

Trebuia ceva sa-mi spuie.

Soarele ardea in crestet,

Campul tanjea vested.

In aerul fara boare

Suiera o prigoare.

Ma uitam cum vine, vine

Femeia prin sulcine.

Nu stia ca sunt altul,

Suind in inalturi.

Ca la a mea radacina

Puiatu-mi-a vidra neagra

Ca in trupusorul meu,

Puiatu-mi-a cal gelben.

Ca in varfurile mele

Puiatu-mi-or soimi vineti.

Cu glasul ei dulce, iata,

Mi-a zis minunata:

Marule de langa cer:

Rogu-te, asculta ce-ti cer:

Pleaca-ti varfurile

Cum te-ar bate vanturile,

Darui-mi-ai trei smicele,

Bucura-ne-vom de ele:

Fiul tau in campul verde

Cu lumina soarelui,

Fiica ta in casa-mare

Cu lumina lunii,

Eu la focul de pe vatra

Cu lumina dorului.

Am tremurat de sus

Si cu mahnire i-am spus:


Din varf nu ma pot pleca,

Vidra prinde a latra,

Cal galben a necheza,

Soimi vineti a suiera.

Mi-a crescut lemnul in stele,

Cum sa raman fara ele?

In zare mi se tot ducea

Iubita, muza mea,

Dalba ca lacrima.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează