Powered By Blogger

2 ian. 2023

O curvă cinstită - Ion Pribeagu




Parc-aud când trec pe stradă

fluierând fete golanii,

că nici nu băgăm de seamă

cum în viaţă ne trec anii!

 

Cred că n-are importanţă

dacă-i Deva, Petroşani,

ceea ce mi-aduc aminte

c-aveam optsprezece ani.

 

Şi-n oraşul plin de crâșme

și cu centrul plin ca cerul,

era un cinematograf

și-un restaurant: Minerul.

 

Singurul locşor mai intim

să petreci c-o nătăfleaţă

și să poţi mânca şi bine

era chiar jos, în piaţă.

 

Fiindcă aducea patroana

numere de-atracţii noi,

chelnerițe apetisante,

ce-atrăgeau clienţii, roi.

 

Cum sosea vreo chelnăriţă

începea şi agăţatul -

într-o zi o curta unul,

altă zi, o sălta altul.

 

După ce sfârșea programul

chefuia cu fotbaliştii

iar când ăştia beţi picau,

o interceptau rugbiştii.

 

Pe când noi, studenţi, săracii,

visând zâne şi himere,

o priveam cu jind, sorbind-o

c-o cafea sau cu o bere.

 

Într-o seară, noroc chior,

năstrușnica chelnăriţă

n-avu niciun fotbalist

ca s-o pupe pe guriţă.

 

Avea părul scurt şi negru

brațe albe subţirele,

ce să zic nişte picioare

care te chemau spre ele.

 

Noi, ştrengari, voioşi şi tineri,

nici o taină nu ne scapă:

o doream şi tuturora

ne lăsase gura apă.

 

Se auzise atunci un pont

în cămin la cineva:

că de-i dai o sută-n mână

poți ca să petreci cu ea.

 

Însă cine din studenţi,

dintre gaşca cunoscută,

își putea permite luxul

ca să-i dea fetii o sută?

 

Şi atunci Horică vine

c-o idee salvatoare:

- Bă, putem strânge o sută,

să dăm cinci lei fiecare.

 

Şi-apoi tragem bileţele,

după cum avem noroc,

și cine câștigă suta,

la toţi cinci le ţine loc.

 

Asta a fost. Nici azi nu ştiu

nici când a trecut minuta,

nici cum m-a bătut norocul

ca să-mi iasă mie suta!

 

Ştiu atât, că nu credeam

și nici nu aveam idee

pentru marea fericire

de-a avea prima femeie.

 

Cu-n buchet de trandafiri

și-un costum de facultate

i-am depus în mână suta

și ea a palmat-o-n spate.

 

Ce a fost nu am cuvinte,

vii dorinţi şi clipe pline,

care le-au trăit şi alţii

poate aşa, poate mai bine.

 

Pot să spun, că n-am să uit

ca un prinţ înamorat,

i-am compus un cântec tandru

și în pat i l-am cântat.

 

Într-atât a-nduioşat-o

cântul meu înaripat,

că frumoasa chelnăriţă

cu glas dulce m-a-ntrebat:

 

- Spune-mi, dragul meu student,

pentr-o mică desfătare

ce ai avut-o aici cu mine

dai o sumă-aşa de mare?

 

Ai părinţi agricultori? Ai case?

Sau contabili, fiecare?

Fiindcă ştiu din auzite

că studenţii n-au parale.

 

Îmbătat de-accentu-i sincer,

ca să nu stric feeria,

i-am destăinuit da capo

cum a fost cu loteria.

 

- Vai, a spus ea drăgăstoasă,

ce galant, dar, nu se poate!

Şi strângându-mă în braţe

mi-a şoptit cu voluptate:

 

Tu, că eşti cel mai simpatic

dintre ceilalţi băieţani,

mai ales că scrii şi versuri,

de la tine nu iau bani.

 

Când văzui că umblă-n geantă

m-a emoţionat pe loc

și mi-am zis: - Slăvit fii, Doamne,

ăsta zic şi eu noroc!

 

Şi cu un surâs angelic

ce te-mbată,vrei nu vrei,

mi-a ciupit uşor obrazu

și mi-a-napoiat: cinci lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează