Powered By Blogger

27 ian. 2023

Poemele mele - Petre Stoica

  

Vai cât de mult vă înşelaţi vai

poemele mele nu au strălucirea cozii de păun

şi nici gust de migdale nu au

iartă-mă frumoasă domnişoară ilfoveană

ştiu că-ţi plac sonetele stropite cu eau-de-cologne

şi iartă-mă iubite profesor de liceu

ştiu că adori poemele al căror sens e obscur

altfel privirea nu ţi-ar fi încruntată

până şi în clipele în care faci amor

şi iertaţi-mă cu toţii voi care acolo sus în balcon

v-aţi aşteptat să arunc din gâtlej

lungi triluri de privighetoare tradiţională

dar gâtlejul meu e răguşit după atâta ţipat în pustiu

asta e situaţia v-o spun cu deplină sinceritate

poemele mele au duritatea pământului sărac

parfumul lor e duhoarea florilor căzute în şanţ

au strălucirea lămpii afumate

gâfâie ca o roabă din secolul trecut

au gustul unturii de peşte

au gustul fructelor pădureţe

au gustul vieţii refuzate

poemele mele copii părăsiţi în ploaie

poemele mele degete îngheţate

poemele mele saci cu zdrenţe

poemele mele da poemele mele glorioase

dacă nu vă plac

suflaţi-vă nasul

şi daţi în ele cu pietre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează