Powered By Blogger

18 feb. 2023

Enigma - Marin Sorescu


Domnule, am auzit în tinerețe o ghicitoare

Și i-am uitat răspunsul.

,,Tenghelita,

Menghelita,

De cârcee,

Tombolita.

Ghici, ce e?"

De vreo patruzeci de ani mă tot chinui

S-o dezleg,

Sau să-mi aduc aminte răspunsul.

M-am dus în satul în care-am auzit-o,

Am întrebat din om în om:

Nimeni nu știa,

O ghicitoare care-a dispărut.


Maica mare, Maria Rădulescu Fălcoianu

Numita maica Rica, din comuna Redea, Romanați,

I-a spus în 1919 lui neica lonescu,

Din Redea, ghicitoarea asta.

Când și-a dat el seama c-a uitat raspunsul,

Maica Rica murise.

Și de-atunci îl tot chinuie.

Dacă ar fi ca în povești, ar fi trebuit să i se taie

Capul, că nu poate dezlega enigma,

Dar nici ghicitoarea nu se mai poate dezlega singură

Și se foloseste de el, ca să-si aducă aminte

Răspunsul. Toate au avut un sens pe vremuri,

Și au dispărut, fie sensul, fie cuvintele acestui sens.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează