Powered By Blogger

10 feb. 2023

Nu sunt ce par a fi - Ion Minulescu


Nu sunt ce par a fi -

Nu sunt

Nimic din ce-aş fi vrut să fiu!...

Dar fiindcă m-am născut fără să ştiu,

Sau prea curând,

Sau poate prea târziu...

M-am resemnat, ca orice bun creştin,

Şi n-am rămas decât... Cel care sunt!...


Sunt cel din urmă strop de vin

Din rustica ulcică de pământ

Pe care l-au sorbit pe rând

Cinci generaţii de olteni -

Cei mai de seamă podgoreni,

Dintre moşneni

Şi orăşeni -

Strămoşii mei, care-au murit cântând:

"Oltule... râu blestemat...

Ce vii aşa turburat"...

Dar Oltul i-a plătit la fel

Cum l-au cântat şi ei pe el...

Şi cum - mi-e martor Dumnezeu -

Astăzi, nu-l mai cânt decât eu!...


Pe mine, însă -

Ce păcat

Că vinul vechi, de Drăgăşani,

M-a întinerit cu trei sute de ani,

Când fetele din Slatina

Cu ochii mari cât strachina,

De câte ori le-am sărutat,

M-au blestemat

Să-mi pierd cu minţile

Şi datina,

Să nu mai fiu cel care sunt

Cu-adevărat,

Şi ca să fiu pe placul lor,

Să le sărut doar la... culesul viilor,

În zvonul glumelor zvârlite-n vânt

Pe care Oltul, când le prinde -

Oricât ar fi de turbure -

Se limpezeşte

Şi se-ntinde

Cu ele până-n Dunăre!...


La fel şi eu, ca orice bun creştin,

Pe malul Oltului, cândva,

Mă voi întinde tot aşa,

Când cel din urmă strop de vin

Îl voi sorbi tot din ulcica mea,

Nu din paharul de argint, al altuia -

Pahar străin!...

Şi-abia atunci voi fi cu-adevărat

Cel care-am fost -

Un nou crucificat -

În vecii vecilor... Amin!...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează